آسانسور خانگی

فهرست مطالب

محدودیت‌های حرکتی و رفت و آمدهای پی در پی می‌تواند بالا رفتن از پله‌ها را دشوار، دردناک و کندتر کند. وقتی خطر سقوط روی پله‌ها را در نظر می گیرید، وضعیت خطرناک‌ترهم می شود. با این حال، ممکن است زندگی در آپارتمان‌های چند طبقه مقرون به صرفه‌تر باشد و همه امکان زندگی در خانه‌های ویلایی و یک طبقه را نداشته باشند و از نظر مالی امکان پذیر نباشد.

گزینه‌هایی برای نقل‌مکان و امکانات کامل برای زندگی وجود دارد، اما این هزینه‌ها برای بسیاری از مردم جهان گران است و هزینه و زمان زیادی را شامل می‌شود.

اما خوشبختانه با ظهور شرکت‌های آسانسور خانگی همه‌ی این مشکلات حل شده است. آسانسورهای خانگی  گزینه‌ای مناسب برای تمامی مردم جهان است زیرا با صرف هزینه کمتر برای افراد با محدودیت حرکتی و افراد مسن و حتی کسانی که بیشتر زمان خود را برای ماندن در خانه صرف می‌کنند بهترین امکانات را ارائه می‌دهد. همچنین برای شرکت‌های چند طبقه‌ای که کار مرتبط و درون شبکه‌ای انجام می‌دهند ارتباط بین کارمندان و بخش‌های مختلف را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

در اینجا، ما بهترین گزینه ها را در بازار انتخاب کردیم، بنابراین می توانید هنگام انتخاب آسانسور خانگی آگاهانه تصمیم بگیرید.

آسانسور خانگی گرد شیشه ای

آسانسور خانگی چیست؟

آسانسورهای خانگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از یک تا چند نفر از افراد را از طبقه‌ای به طبقه‌ی دیگر در داخل خانه جا به جا می‌کنند. این نوع آسانسورها با توجه به عملکرد و استفاده‌ای که دارند اغلب بین دو تا شش طبقه ساخته می‌شوند.

بعضی از این آسانسورها دارای کابین‌های به اندازه کافی بزرگ هستند که می‌توانند صندلی چرخدار را در خود جای دهند، در حالی که برخی دیگر با توجه با استفاده و کاربردی که دارند در اندازه‌های کوچک‌تر و متوسط هستند.

آسانسورهای خانگی به افرادی که تحرک محدود دارند کمک می کند، دسترسی آسان بین طبقات را ایجاد می کند و به عنوان یک عنصر طراحی برای افزایش زیبایی خانه عمل می کند. چه نصب آسانسور خانه شما برای ساخت و ساز جدید باشد و چه موجود، شما باید با مشورت معمار، سازنده و پیمانکار آسانسور، مکان بهینه آسانسور را شناسایی کنید. همانطور که به دنبال بهترین مکان برای نصب آسانسور خانگی هستید، این عوامل مهم را در نظر بگیرید.
اگر خانه شما دارای آسانسور موجود است، باید تصمیم بگیرید که آیا به روز رسانی نیاز دارد یا خیر. به طور متوسط، طول عمر عملیاتی آسانسور مسکونی بین بیست تا سی سال است. اگر آسانسور به خوبی کار می کند، ممکن است فقط نیاز به تعویض یا نوسازی کابین، درهای آسانسور و ویژگی های تزئینی داشته باشید.

افراد به چند دلیل آسانسور خانگی نصب می کنند:

تحرک: اگر مشکلات حرکتی دارید، آسانسور خانه لوکس دسترسی ایمن به تمام سطوح خانه را آسان تر می کند.

پیری در محل: افرادی که قصد دارند سال های بازنشستگی خود را در خانه خود بگذرانند، اغلب برای جلوگیری از سقوط یا پیش بینی مشکلات حرکتی مرتبط با سن، آسانسور خانگی اضافه می کنند.

راحتی: آسانسورهای خانگی می توانند حمل و نقل مواد غذایی و اقلام سنگین را بسیار آسان تر کنند.

لوکس: بالابر خانگی یک افزودنی خیره کننده به خانه شما ایجاد , به جذابیت بصری اضافه می کند و اغلب ارزش خانه شما را افزایش می دهد.

یکی از اولین گام ها در نصب آسانسور خانگی، تعیین این است که آیا فضای کافی دارید یا خیر. در بسیاری از خانه‌ها، می‌توانید قسمت هایی را به بالابر آسانسور تبدیل کنید یا از فضاهای مرده استفاده کنید. اگر می خواهید آسانسور خانه لوکس شما متمایز شود، ممکن است برخی از فضای ساختمان را در یک منطقه قابل مشاهده فدا کنید و یا یک آسانسور بیرونی نصب کنید.

آسانسور خانگی کوچک

مزایا آسانسور خانگی

  • استفاده از حداقل فضا
  •  ایمنی بالا
  • بدون صدا و لرزش
  • استهلاک پایین
  • طراحی و ظاهری زیبا
  • امکان استفاده با برق تکفاز
  • عمر طولانی
  • سرعت مناسب
  • بدون نیاز به دیوارکشی قبل یا بعد از احداث
  • عدم نیاز به موتورخانه در بالای چاهک
  • امنیت بالاتر سیستم هیدرولیک نسبت به سیستم کششی
  • کاهش مصرف برق تا ۴۰%

سه مدل آسانسور مناسب منزل

اگر ساختمانی متوسط، مرتفع یا حتی بسیار مرتفع دارید، باید انتخاب بهینه ای بین انواع آسانسور انجام دهید. با توجه به شرایط ساختمان، بودجه و قابلیت های مورد نیاز، می توانید یکی از سه مدل آسانسور خانگی زیر را انتخاب کنید.

1. آسانسور کششی

آسانسور کششی

آسانسورهای کششی توسط موتورهای الکتریکی متناوب (AC) یا جریان مستقیم (DC) هدایت می شوند. از سیم بکسل و موتور آسانسور در مدل های کششی برای حرکت کابین استفاده می شود. علاوه بر این، آسانسورهای کششی از یک وزنه تعادل برای جبران وزن سرنشینان و کابین آسانسور استفاده می‌کنند تا موتور آسانسور تحت فشار زیاد نباشد. بنابراین، آسانسورهای کششی انرژی و توان بیشتری نسبت به آسانسورهای هیدرولیک در ارتفاعات بیشتر دارند.

با توجه به محدودیت ارتفاع آسانسور های هیدرولیک، آسانسورهای کششی را به رایج ترین و اولین انتخاب اکثر مردم در خرید آسانسور خانگی تبدیل شده است.

2. آسانسور هیدرولیکی (Hydraulic Elevators)

آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک آسانسورهای سنگینی هستند که برای استفاده مکرر و طولانی مدت ساخته شده اند. آنها همچنین کیفیت سواری فوق العاده نرمی دارند و معمولاً بسیار بی صدا هستند. آنها یکی از بهترین آسانسورها برای دوام و حمل ظرفیت وزن بیشتر و همچنین سرویس دهی به تعداد طبقات محدود هستند. بله طبقات محدود؛ در صورتی که ساختمان شما بیش از 4 طبقه است، قطعا آسانسور خانگی مدل کششی مناسب خواهد بود.

این سیستم با یک پاوریونیت متصل به جک هیدرولیک کار می کند که یک پیستون را برای حرکت کابین آسانسور بالا و پایین می کند. برای حرکت در جهت پایین، کنترل کننده دریچه ای را در مخزن هیدرولیک باز می کند و پس از برقراری تماس طبقه پایین به آرامی این فشار را آزاد می کند. از آنجایی که این نوع آسانسور می تواند به سادگی با باز کردن یک شیر کنترل به سمت پایین حرکت کند و از گرانش خارج شود، همین امر باعث می شود آنها در استفاده از نیرو کارآمد باشند.

3. آسانسور بدون چاهک (Pitless Elevators)

آسانسور بدون چاهک خانگی

هنگام نصب آسانسور خانگی سنتی، سازنده باید یک گودال کم عمق در پایه خانه ایجاد کند تا آسانسور را در خود جای دهد. این گودال باید با توجه به ابعاد مشخصی که در نقشه های ساختمان مشخص شده است ایجاد شود.

از طرف دیگر آسانسورهای بدون چاله نیازی به حفر یا ریختن گودال ندارند. در خانه هایی که حفاری در فونداسیون برای ایجاد چاهک امکان پذیر نیست، آسانسورهای خانگی بدون چاله یک جایگزین مطمئن و عالی ارائه می کنند. دستیابی به راحتی یک آسانسور خانگی بدون ایجاد مزاحمت در طبقه موجود با یک آسانسور بدون چاله امکان پذیر است.

سه نوع آسانسور خانگی بدون چاله وجود دارد: آسانسور خانگی بدون چاله فاقد موتورخانه، آسانسور خانگی بدون شفت و آسانسور خلاء پنوماتیک. هر یک از این گزینه ها ویژگی های طراحی منحصر به فردی را ارائه می دهند.

در صورتی که در مورد انتخاب نوع آسانسور خانگی ابهاماتی دارید، با ما تماس حاصل فرمائید و یا مقاله “راهنمای خرید آسانسور” را مطالعه نمائید.

آسانسور خانگی برای چه افرادی مناسب است؟

این سوالی است که اکثر مردم در هنگام ساختن خانه‌های دوبلکس و یا طبقات بیشتر از خود می‌پرسند. آسانسورهای خانگی برای افراد در هر سنی که در یک خانه شخصی زندگی می‌کنند اما در استفاده از پله مشکل دارند مناسب است. با توجه به علم پزشکی که استفاده از پله در طولانی مدت اثرات و زیان‌های جبران ناپذیری بر روی مفاصل زانو می‌گذارد حتما انتخاب آسانسورهای خانگی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

حالت دیگر استفاده از این نوع آسانسورها دربسیاری از اوقات، افراد مسن‌ هستند که از درد استخوان، مفصل یا مفصل ران رنج می برند اما نمی خواهند راحتی و استقلال خود را هنگام زندگی در خانه خود ترک کنند.

از آنجا که سالانه تقریبا از هر چهار نفر بالای 65 سال یک نفر سقوط می‌کند، کمک به آنها برای جلوگیری از نیاز به بالا رفتن از پله ها می تواند یک اقدام پیشگیرانه باشد.

همچنین افراد جوان‌ ممکن است از محدودیت‌های مختلف حرکتی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا فلج مغزی رنج ببرند، یک آسانسور خانگی به راحتی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در کل خانه خود نیز حرکت کنند و بدون نیاز به کمک دیگران بخشی از کارهای خود را انجام دهند.

خانومی در آسانسور منزل خود

آسانسورهای خانگی چگونه کار می‌کنند؟

آسانسورهای خانگی از چندین مکانیزم برای بالا و پایین بردن کابین خود استفاده می‌کنند. کابل‌ها، زنجیرها، کشش، آسانسورهای هیدرولیکی و مکانیسم‌های پنوماتیک که هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.

این‌ها همه گزینه‌هایی است که می‌توانید در هنگام طراحی آسانسور خانگی ایده‌ آل با توجه به نیاز و خدمات مورد انتظار از آسانسورهای خانگی بررسی کنید.

آسانسورهای خانگی گاهی اوقات به بالابرها و اتاق‌های ماشین آلات نیاز دارند تا مکانیزم‌های خاصی را در خود داشته باشند و آن‌ها را از دید پنهان کنند. اما امروزه با پیشرفت صنعت آسانسور برخی از مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به این محفظه‌ها نیازی ندارند زیرا با استفاده از روش‌های ابتکاری برای پنهان کردن شان دیگر نیازی به وسایل اضافی نیست.

آسانسورهای خانگی گران قیمت ویلایی

قیمت آسانسورهای خانگی چقدر است؟

تخمین قیمت آسانسور خانگی به شرایط خانه یا ویلا بستگی دارد. علاوه بر هزینه خود محصول، هزینه‌های مجوز، ساخت و بازسازی آن و هزینه نصب و نیروی کار نیز وجود دارد.

اینکه کدام یک از انواع آسانسور (کششی یا هیدرولیک) را انتخاب کنید، چه موتوری روی آن نصب کنید و جنس کابین، درب ها، ریل ها و دیگر قطعات آسانسور از چه باشد، روی قیمت آن موثر است. همچنین ممکن است شما آسانسور بیرونی احتیاج داشته باشید و این هم می تواند هزینه تمام شده نصب آسانسور را تغییر دهد.

علاوه بر این‌ها، در محدوده خود محصولات بسیاری از ویژگی‌های ارتقا یافته و گزینه‌های نهایی وجود دارد که می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

البته ما در سیگما آسانبر می‌توانیم با توجه به شرایط شما و هزینه‌ای که برای ساخت آسانسور خانگی در نظر گرفته‌اید بهترین مشاوره را برای انتخاب محصول مناسب و باکیفیت ارائه دهند.

آسانسور شیک و لوکس

مراحل نصب آسانسور خانگی

اگر با تکنسین های باتجربه در نصب آسانسور کار می کنید، نصب آسانسور خانگی آسان است. فرآیند نصب آسانسورهای لوکس در خانه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی به مراحل زیر نیاز دارد:

  1. با کمک مشاوره تخصصی تیم سیگما، نوع آسانسور خانگی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. یک مهندس از مجموعه سیگما از خانه شما بازدید می کند تا بهترین مکان را برای آسانسور تعیین کنند.
  3. رنگ ها و جنبه های قابل تنظیم کابین و درب آسانسور را انتخاب کنید.
  4. تکنسین ها مکان آسانسور را آماده می کنند.
  5. در صورت نیاز، شفت و چاه آسانسور آماده می شود.
  6. کابین و دیگر قطعات آسانسور نصب می شوند.
  7. در نهایت آسانسور بازرسی می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام مراحل نصب و عملکرد آسانسور مطابق با قوانین و استاندارد های آن است.

آیا آسانسورهای خانگی توسط بیمه پوشش داده می‌شوند؟

با توجه به این مورد که عنوان‌های خوبی را برای استفاده از آسانسورهای خانگی برایتان آورده‌ایم که استفاده از این تکنولوژی پیشرفته و به روز برای همه افراد مناسب و قابل استفاده است و از اتفاق‌ها و حوادث جبران ناپذیری از قبیل سقوط از روی پله ها جلوگیری می‌کند، اما بیمه‌های خصوصی این موارد را محصولات راحتی می‌دانند، بنابراین جزء مواردی است که پوشش داده نمی‌شوند.

اما مناسب‌ترین راه حل این است که بهترین شرکت ارائه خدمات آسانسورهای خانگی را همراه با خدمات پس از فروش و ضمانت تجهیزات استفاده شده برای نصب و بازسازی آسانسورها که هم از نظر کیفیت و هم هزینه معقول باشد را انتخاب کنیم.

تفاوت آسانسور های صنعتی یا تجاری و خانگی چیست؟

تفاوت بین آسانسور صنعتی در مقابل آسانسورهای مسکونی ممکن است ساده به نظر برسد، اما چند ویژگی خاص هر نوع آسانسور را تعریف می کند.

همانطور که از نام آن مشخص است، آسانسورخانگی در خانه های یک یا چند خانواده استفاده می شود. هر آسانسوری که به بیش از یک واحد مسکونی خدمات رسانی می کند، یا آسانسوری که در هر ساختمانی غیر از ساختمان مسکونی نصب شده باشد، باید یک آسانسور تجاری باشد. در حالی که می توانید برخی از انواع آسانسورهای تجاری را در خانه های تک خانواده نصب کنید، اما آنها نسبت به آسانسورهای مسکونی برای استفاده شخصی در خانه رایج نیستند و ممکن است مصرف بیشتر انرژی و هزینه های بالاتر نگهداری را تجربه کنید. در حالی که در آسانسورهای مسکونی انعطاف بیشتری وجود دارد، تنها آسانسورهای تجاری مجاز به نصب در فضاهای تجاری هستند.

آسانسورهای مسکونی مشمول استانداردها و الزامات مشابه آسانسورهای تجاری نیستند، مانند کدهای آسانسور خاص که قطعات و درب ضد حریق، حداقل وزن و اندازه مورد نیاز آسانسورهای تجاری را بر اساس نوع آسانسور و تعداد طبقات آسانسور مشخص می‌کنند.

علاوه بر این، بسیاری از ویژگی های مشابه در آسانسورهای تجاری و مسکونی، فقط با الزامات مختلف در دسترس هستند. به عنوان مثال، آسانسورهای مسکونی و تجاری هر دو می توانند آسانسور هیدرولیک یا کششی باشند، و آسانسورهای مسکونی و تجاری هر دو می توانند دارای ماشین آلات یا آسانسور بدون موتورخانه باشند.

چند نکته پایانی در مورد آسانسور خانگی 

آسانسورهای خانگی معمولا در ساختمان هایی نصب می شود که دارای مکانی از قبل تعیین شده برای آسانسور نیستند. عدم طراحی آسانسور در ساختمان های قدیمی از مشکلات اصلی این گونه ساختمان ها است. با استفاده از آسانسورهای خانگی می توان نیاز به آسانسور در این  ساختمان ها را برطرف کرد.

کاربری: همان طور که از نام این آسانسور پیداست، برای ساختمان های خصوصی استفاده می شود.

ظرفیت: حداکثر 225 kg ( 3 نفره ) می باشد.

وزن کابین: حداکثر وزن کابین 450 kg می باشد که شامل وزن کارسلینگ، وزن درب و وزن اتاقک می باشد.

وزن کارسلینگ ساخت کارگاه کاسپین:

  •      D225(DIRECT SIDE SYSTEM): 75 kg
  •      I225 (INDIRECT SYSTEM): 90 kg

وزن درب کابین : 70 kg

وزن اتاقک(CAR ) : 280-300 kg             

در نتیجه حداکثر وزن اتاقک از فرمول زیر قابل محاسبه می باشد:

  • DIRECT SIDE SYSTEM →      450 – (70+75)
  • INDIRECT SYSTEM   →          450 – (70+90)

میزان برق مصرفی پاور یونیت تک فاز:

  • برای موتور2.2 kw :12 A   
  • برای موتور3 kw : 18 A  

لذا در مورد موتور های 3kw معمولا یک کنتور 25 آمپر اختصاص می دهند.

سرعت: برای ساختمان خصوصی و آسانسور 2 یا 3 توقف سرعت 0.2m/s سرعت خوبی است، به خصوص در مواردی که Pit نداریم وآسانسور با سرعت روی بافر بنشیند. اگر Pit داشتیم و یا 4 توقف باشد از سرعت 0.3m/s نیز استفاده می شود..

توصیه های ساخت کابین آسانسورهوم لیفت Home Lift:

  • معمولا در اسانسورهای Home Lift از کابین بدون درب استفاده می شود.
  • معمولا در اسانسورهای Home Lift برای پوشش کف آسانسور از سنگ استفاده نمی شود.
  • در این آسانسورها از سقف کاذب استفاده نمی شود و یا از سقف کاذب سبک استفاده می شود.
  • اگر یک وجه کابین شیشه ای باشد ٬ معمولا از طلق استفاده می شود.
  • در ساخت کابین این آسانسورها  استفاده از ورق 1.5 mm لزومی ندارد.
  • جهت تزئین آسانسور از MDFبا ضخامت 16 mm  استفاده نمی شود.
  • بهتر است  خود کابین از استیل خم شده و پیچ و مهره باشد و روکش استفاده نشود.

ما در شرکت سیگما با توجه به تجربه ای که در نصب و راه اندازی آسانسورهای خانگی داریم می توانیم برای شما مشاوری خوب باشم . جهت استعلام قیمت آسانسور و مشاوره با همکاران سیگما با ما تماس بگیرید.

021-22036475

نمونه کار های آسانسور خانگی از سیگما گروپ

  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 6  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی ، دارای  18 توقف، در پروژه شهاب شهر(نیروی هوایی) واقع در بزرگراه شهید همت
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 12  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای  18 توقف، در پروژه برج سپهرواقع در اصفهان
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 3 دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای  8 توقف، در پروژه هتل نطنز کاشان
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 6  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای  15 توقف، در پروژه دانشکده علوم پزشکی تهران واقع در سعادت آباد
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 3  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای 19توقف، در پروژه پروژه دادگستری (زنبق) واقع بزرگراه شهید همت
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 6  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای  17 توقف، در پروژه شرکت ساختمانی فضل گروپ واقع در زعفرانیه
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 72  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای  8 توقف، در پروژه شرکت سرمایه گذاری مسکن واقع در شهر اراک
  • طراحی، محاسبه، فروش، نصب و راه اندازی 44  دستگاه آسانسور با کاربری مسکونی، دارای 11توقف، در پروژه تعاوني مسكن ناجا واقع در خیابان تهرانپارس

دسته‌بندی اصلی:

مقالات سیگما آسانبر