روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

By
روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

یکی از وسایلی است که عمدتا در آسانسورهای هیدرولیک و در موارد بسیار معدود در آسانسورهای کششی دو درب و سه درب کاربرد دارد. کاراسلینگ نقش فریم کابین را در آسانسورهای هیدرولیکی مستقیم از کنار و غیرمستقیم بعهده دارد. به طوری که کفشک‌ها و رولرها و پاراشوت روی آن مونتاژ شده و لذا کابین فاقد یوک است. در سیستم‌های غیرمستقیم یک فلکه (پولی) با کفشک‌های مربوطه و قاب روی جک مونتاژ و توسط سیم‌بکسل به کار اسلینگ متصل می‌شود. در آسانسورهای مستقیم کاراسلینگ فاقد پولی و پاراشوت است.

روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

اتصال جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ

مونتاژ جک دوتکه (۲ PIECES):

پیستون از دو قسمت تشکیل شده است:

  • سیلندر پایینی که المنت پلانجر بالاتر به داخل آن رانده شده باشد.
  • المنت سیلندر بالایی که المنت پلانجر پایینی به داخل آن رانده شده باشد.
جک دو تکه
جک دو تکه

 

نکات مهم در حین مونتاژ جک های دو تکیه

اتصال پیستون

  • در ابتدا چک کنید که محل اتصال کاملا تمیز و گریس کاری شده باشد، در غیر این صورت نری و مادگی را کاملا تمیز و گریس کاری کنید
  • وجود هر شی خارجی روی رزوه‌ها می‌تواند باعث بسته نشدن پیچ شود
  • پیچ پیستون باید بدون فشار زیاد، به صورت پیوسته بسته شود و باید دقت شود که در طول بستن پیستون بالا و پایین کاملا هم راستا و شاقول باشند
  • یک سانتیمتر قبل از بسته شدن کامل گریس باقی مانده را کاملا تمیز کنید و محل مورد نظر را با استفاده از چسب لاکتیک پر و به بستن پیچ ادامه دهید و در صورت نیاز از اهرم استفاده کنید. در آخر محل اتصال را با دست چک کنید که هیچ گونه لبه‌ای نداشته  و در صورت وجود لبه با استفاده از سنباده لبه را برطرف و در آخر با استفاده از دستمال محل را کاملا تمیز کنید.

 

اتصال سیلندر

  • در ابتدا چک کنید که محل اتصال کاملا تمیز و گریس کاری شده باشد وجود هرشی خارجی روی رزوه‌ها می‌تواند باعث بسته نشدن پیچ شود.
  • چک کنید که O-RING درست سر جای خود قرار گرفته باشد.
  • چک کنید که محل علامت گذاری شده «سر رزوه» برای قسمت بالا و پایین روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته باشند پس از این که از محل قرارگیری علامتها اطمینان حاصل شد به بستن پیچ ادامه دهید و باید دقت شود که کاملا شاقول باشد. یک سانتی‌متر قبل از بسته شدن کامل گریس‌ها را کاملا تمیز کنید و محل مورد نظر را با چسب لاکتیک پر کنید و سپس کاملا پیچ را سفت کنید.
  • توجه شود که قبل از تزریق روغن به داخل سیلندر حتما ۲۴ ساعت صبر کنید تا چسب کاملا آب بندی و خشک شود.

نکاتی در مورد نصب جک (شاقول نمودن جک)

  • قبل از محکم نمودن پیچ‌های صفحه جک به شاسی زیر آن پیستون را به اندازه نصف کورس جک بیرون آورید؛
  • دقت کنید که سر پیستون دقیقا وسط دو ریل قرار گرفته باشد؛
  • سر پیستون آزاد است و تا حدی حرکت دارد.دقت گردد پیستون از دو طرف به یک اندازه بازی داشته باشد، مثلا اگر به سمت چپ ۳ سانتی متر بازی دارد به سمت ریل راست نیز به همان اندازه جای بازی داشته باشد(شاقول کردن افقی و عمودی با ریل ها)؛
  • با استفاده از واشرهای صفحه‌ای جک را کاملا شاقول و نسبت به ریل‌ها متقارن نموده و پیچ‌های اتصال را محکم نمایید.
نصب جک مستقیم مرکزی

 

تنظیم شیر ترکیدگی استارت

برای این کار مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • ابتدا درپوش شماره ۱ را کاملا باز می‌کنیم
  • مهره شماره ۲ را شل می‌کنیم
  • اگر بخواهیم حساسیت شیر ترکیدگی را کم کنیم و یا نیاز داشته باشیم دبی خروجی روغن از جک را افزایش دهیم، نیم دور به صورت در جهت عکس عقربه‌های ساعت مغزی شماره ۳ را می‌گردانیم و در صورتی که بخواهیم حساسیت شیر ترکیدگی را زیاد کنیم و یا به عبارتی دبی خروجی را کم کنیم، این کار را در جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌دهیم.
  • پس از تنظیم دبی حتما باید تست سقوط انجام شود و این کار را تا رسیدن به حساسیت مطلوب تکرار می‌کنیم.
  • در آخر مهره شماره ۲ و درپوش شماره ۱ را درجای اولیه خود محکم می‌کنیم.
تنظیم شیر ترکیدگی