روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

By
روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

یکی از وسایلی است که عمدتا در آسانسورهای هیدرولیک و در موارد بسیار معدود در آسانسورهای کششی دو درب و سه درب کاربرد دارد. کاراسلینگ نقش فریم کابین را در آسانسورهای هیدرولیکی مستقیم از کنار و غیرمستقیم بعهده دارد. به طوری که کفشک‌ها و رولرها و پاراشوت روی آن مونتاژ شده و لذا کابین فاقد یوک است. در سیستم‌های غیرمستقیم یک فلکه (پولی) با کفشک‌های مربوطه و قاب روی جک مونتاژ و توسط سیم‌بکسل به کار اسلینگ متصل می‌شود. در آسانسورهای مستقیم کاراسلینگ فاقد پولی و پاراشوت است.

روش های مختلف مونتاژ جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ مربوطه

اتصال جک هیدرولیک همراه با کارسلینگ

مونتاژ جک دوتکه (۲ PIECES):

پیستون از دو قسمت تشکیل شده است:

  • سیلندر پایینی که المنت پلانجر بالاتر به داخل آن رانده شده باشد.
  • المنت سیلندر بالایی که المنت پلانجر پایینی به داخل آن رانده شده باشد.
جک دو تکه
جک دو تکه

 

نکات مهم در حین مونتاژ جک های دو تکیه

اتصال پیستون

  • در ابتدا چک کنید که محل اتصال کاملا تمیز و گریس کاری شده باشد، در غیر این صورت نری و مادگی را کاملا تمیز و گریس کاری کنید
  • وجود هر شی خارجی روی رزوه‌ها می‌تواند باعث بسته نشدن پیچ شود
  • پیچ پیستون باید بدون فشار زیاد، به صورت پیوسته بسته شود و باید دقت شود که در طول بستن پیستون بالا و پایین کاملا هم راستا و شاقول باشند
  • یک سانتیمتر قبل از بسته شدن کامل گریس باقی مانده را کاملا تمیز کنید و محل مورد نظر را با استفاده از چسب لاکتیک پر و به بستن پیچ ادامه دهید و در صورت نیاز از اهرم استفاده کنید. در آخر محل اتصال را با دست چک کنید که هیچ گونه لبه‌ای نداشته  و در صورت وجود لبه با استفاده از سنباده لبه را برطرف و در آخر با استفاده از دستمال محل را کاملا تمیز کنید.

 

اتصال سیلندر

  • در ابتدا چک کنید که محل اتصال کاملا تمیز و گریس کاری شده باشد وجود هرشی خارجی روی رزوه‌ها می‌تواند باعث بسته نشدن پیچ شود.
  • چک کنید که O-RING درست سر جای خود قرار گرفته باشد.
  • چک کنید که محل علامت گذاری شده «سر رزوه» برای قسمت بالا و پایین روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته باشند پس از این که از محل قرارگیری علامتها اطمینان حاصل شد به بستن پیچ ادامه دهید و باید دقت شود که کاملا شاقول باشد. یک سانتی‌متر قبل از بسته شدن کامل گریس‌ها را کاملا تمیز کنید و محل مورد نظر را با چسب لاکتیک پر کنید و سپس کاملا پیچ را سفت کنید.
  • توجه شود که قبل از تزریق روغن به داخل سیلندر حتما ۲۴ ساعت صبر کنید تا چسب کاملا آب بندی و خشک شود.

نکاتی در مورد نصب جک (شاقول نمودن جک)

  • قبل از محکم نمودن پیچ‌های صفحه جک به شاسی زیر آن پیستون را به اندازه نصف کورس جک بیرون آورید؛
  • دقت کنید که سر پیستون دقیقا وسط دو ریل قرار گرفته باشد؛
  • سر پیستون آزاد است و تا حدی حرکت دارد.دقت گردد پیستون از دو طرف به یک اندازه بازی داشته باشد، مثلا اگر به سمت چپ ۳ سانتی متر بازی دارد به سمت ریل راست نیز به همان اندازه جای بازی داشته باشد(شاقول کردن افقی و عمودی با ریل ها)؛
  • با استفاده از واشرهای صفحه‌ای جک را کاملا شاقول و نسبت به ریل‌ها متقارن نموده و پیچ‌های اتصال را محکم نمایید.
نصب جک مستقیم مرکزی

 

تنظیم شیر ترکیدگی استارت

برای این کار مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • ابتدا درپوش شماره ۱ را کاملا باز می‌کنیم
  • مهره شماره ۲ را شل می‌کنیم
  • اگر بخواهیم حساسیت شیر ترکیدگی را کم کنیم و یا نیاز داشته باشیم دبی خروجی روغن از جک را افزایش دهیم، نیم دور به صورت در جهت عکس عقربه‌های ساعت مغزی شماره ۳ را می‌گردانیم و در صورتی که بخواهیم حساسیت شیر ترکیدگی را زیاد کنیم و یا به عبارتی دبی خروجی را کم کنیم، این کار را در جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌دهیم.
  • پس از تنظیم دبی حتما باید تست سقوط انجام شود و این کار را تا رسیدن به حساسیت مطلوب تکرار می‌کنیم.
  • در آخر مهره شماره ۲ و درپوش شماره ۱ را درجای اولیه خود محکم می‌کنیم.
تنظیم شیر ترکیدگی