آسانسور هیدرولیک
امروزه استفاده از آسانسور در ساختمانهای مسکونی، کارخانجات، تجاری و… بسیار متداول و جزو لاینفک زندگی شهری گردیده است. در کشورهای پیشرفته استفاده از آسانسورهای هیدرولیک در ساختمانهای مسکونی کوتاه بسیار متداول است. آسانسور هیدرولیک، یکی از انواع آسانسور با سرعت ایده آل، طول عمر بالا و ایمنی بیشتری نسبت به دیگر انواع آسانسورهاست. هیدرولیک یعنی استفاده از مایعات و روغن برای ایجاد جریان و حرکت.
البته آسانسور هیدرولیک مزایا، معایب و محدودیت هایی نیز دارد که در ادامه به صورت مفصل مورد بررسی قرار خواهیم داد. در نهایت چنانچه این مدل بالابر همان چیزی بود که برای مصارف شما بکار می آید، ما در سیگما گروپ آماده ایم تا بهترین آسانسور هیدرولیک را با ضمانت و خدمات پس از فروش (و بهترین قطعات آسانسور هیدرولیک از برند های برتر صنعت آسانسور) برای شما اجرا و نصب کنیم.
مواردی که آسانسور هیدرولیک پیشنهاد می شود
آسانسورهای هیدرولیکی روشی عالی برای انتقال عمودی در ساختمانهای کم ارتفاع هستند. به خصوص مواقعی که نیاز به بالا بردن اجسامی با وزن زیاد داشته باشیم و سرعت آسانسور اهمیتی نداشته باشد.
- دفاتر اداری کمتر از 4 طبقه.
- ساختمانهای مسکونی دو، سه، چهار، و پنج طبقه
- بیمارستانهای کوچک، کلینیکها، ساختمانهای بهداشتی تا سه طبقه.
- -کارخانجات کوتاه صنعتی که نیاز به انتقال بار و یا مواد خام از وزنهای سبک تا بسیار سنگین دارند.
- پارکینگ های طبقاتی کوچک و بزرگ.
- آسانسورهای مسافری / باری در فروشگاهها (تا سه طبقه).
- آسانسورهای خانگی که با برق تک فاز کار میکنند.
- آسانسورهای پانوراما در هتلها و مراکز تجاری
- آسانسورهای ویژه صنعتی که قابلیت انتقال موتورخانه به منطقه امن و غیرقابل اشتعال اهمیت داشته باشد.
- آسانسورهای خاص که به جای کابین از پلتفرم استفاده میشود از جمله سن تئاتر، دسترسی به بازرسی هواپیما، بارانداز و …
مصارفی که آسانسور هیدرولیک گزینه خوبی نخواهد بود
- اغلب فروشگاههای بزرگ چندین طبقهای با ترافیک بالا.
- بیمارستانهای بیش از چهار طبقه و پرترافیک.
- برجهای مسکونی که نیازمند آسانسورهای بالای 1 متر بر ثانیه هستند.
انواع آسانسور هیدرولیک
آسانسور هیدرولیک معمولا در ساختمان های کم ارتفاع و با تعداد طبقات کم استفاده می شود و دارای چند نوع می باشد؛ آسانسور های با چاهک و انتقال مستقیم فشار، بدون چاهک، یک جکه، دو جکه و … که با توجه نوع کاربری و فشار و دقتی که لازم دارد، باید به درستی انتخاب شود.
1- آسانسور هیدرولیک با طراحی مستقیم (Direct Plunger Hydraulic Elevator):
در این نوع آسانسور هیدرولیک، توانایی حرکت آسانسور توسط یک سیلندر هیدرولیکی ایجاد می شود که محور آن در پایین مستقر می باشد و سیلندر هنگام حرکت به طور مستقیم در زیر آسانسور قرار می گیرد. این نوع در آسانسور هیدرولیک با چاهک نصب می شود.
2- آسانسور هیدرولیک با طراحی نیمه مستقیم (Hole-less Hydraulic Elevator):
در این نوع آسانسور هیدرولیک، یک سیستم پیچشی شکل، بر روی شافت ثابت شده است که با همان ابعاد هیدرولیکی عمل می کند و ویژگی اصلی آن دارا بودن یک شافت و یک سیستم زنجیری است. در آسانسور هایی که چاهک ندارند و محدودیت ایجاد چاهک دارند، این سیستم پیاده می شود.
3- آسانسور هیدرولیک با طراحی غلافی (Roped Hydraulic Elevator):
این نوع آسانسور با استفاده از یک سیستم ریلی و کابل هایی که به بالای آسانسور متصل می شوند، ارتفاع بیشتری را پوشش می دهد.
هر نوع آسانسور هیدرولیک دارای مزایا و معایب خود می باشد و بسته به نیاز ساختمان نیاز به یکی از آنها پدیدار خواهد شد.
نگران نباشید این وظیفه ماست که با توجه به شرایط شما، بهترین نوع سیستم هیدرولیک را پیشنهاد دهیم و در صورت توافق اجرا و نصب نمائیم.
انواع آسانسور هیدرولیک با توجه تعداد و محل نصب جک هیدرولیک
آسانسور های هیدرولیک با توجه به محل نصب جک هیدرولیک، دارای سه نوع می باشند:
1- سیلندر تک جهته (Single-Directional Cylinder):
در این نوع طراحی، جک هیدرولیک در زیر سقف قرار می گیرد و تنها یک حرکت بالا-پایین دارد. این نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای کاربردهای کم حجم است که نیاز به تحمل وزن متوسط دارند.
2- سیلندر دو جهته (Bi-Directional Cylinder):
در این نوع طراحی، جک هیدرولیک به هر دو طرف بالا و پایین قابل حرکت است و در بالای آسانسور قرار می گیرد. این نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای کاربردهایی است که نیاز به تحمل وزن زیاد و تحمل تعداد زیاد سفر ها دارند.
3- سیلندر دوگانه (Dual-Directional Cylinder):
این نوع آسانسور هیدرولیک دارای دو سیلندر هیدرولیک هستند که به صورت زیر آسانسور قرار دارند. یک سیلندر برای حرکت بالا-پایین و دیگری برای جابجایی چپ-راست می باشد. این نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای کاربردهایی است که نیاز به تحمل وزن زیادی و دقت بالا در حرکت دارند.
به طور کلی، انتخاب نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای ساختمان و بهترین طراحی جک هیدرولیک بستگی به فضا، بار موردنیاز و نیازهای حرکتی آن دارد.
7 مورد از مزایای آسانسورهای هیدرولیکی
بررسی آماری از نصب آسانسور هیدرولیک نشان میدهد که در حدود 70% کلیه آسانسورهای فروخته شده برای ساختمانهای جدید کوتاه مرتبه در آمریکا، آسانسورهای هیدرولیکی بوده است و این آسانسورها در ساختمانهای جدید، چهار طبقه و یا کمتر نصب شده است، در حدود 95% کلیه آسانسورهای هیدرولیکی فروخته شده در آمریکا، از نوع اتصال مستقیم بودهاند. آسانسورهای هیدرولیکی مزایای زیر را در اختیار طراحان و بهره برداران قرار میدهد:
1- بهرهبرداری موثرتر از فضای ساختمان
آسانسورهای هیدرولیکی نسبت به آسانسورهای کششی حداقل 12% و حداکثر 15% (در حالت مستقیم مرکزی) فضای کمتری را اشغال میکند.
از آنجا که اتصالات مکانیکی بین پاوریونیت و جک آسانسورهای هیدرولیکی را لولهها و شلنگها تشکیل میدهند، میتوان از این خصوصیت قابلیت انعطاف استفاده نموده و بخش پاوریونیت و موتورخانه را در محل مناسبی در شعاع 12 متری جک هیدرولیک نصب نمود. از طرفی در آسانسورهای ضد جرقه میتوان موتورخانه را به محل امنی انتقال داد که موجب کاهش هزینه خواهد شد.
در آسانسورهای هیدرولیکی نیرو و بار عمودی به اسکلت ساختمان تحمیل نمیکند، هزینه آهن کشی چاه کاهش مییابد.
2- صرفه جویی در آهن کشی
آسانسورهای هیدرولیکی نیاز به موتورخانه در بالا نداشته ولی به یک مقدار فضای بالاسری بعلت رعایت مقررات مربوطه نیاز دارد.
3- امنیت بیشتر
بنحوی كه در هیچ حالت از جمله پارگی شلنگ یا حتی تركیدگی سیلندر امكان سقوط كابین وجود ندارد.
4- موثرترین وسیله برای بالا بردن بارهای سنگین
هنگامیکه مایل به استفاده از آسانسوری با تراولهای کوتاه و ظرفیتی بیش از دو تن هستیم، اهمیت آسانسورهای هیدرولیکی آشکارتر میشود، زیرا که به طور اصولی سیستمهای هیدرولیکی، دارای توان و نیروی بالا برنده قوی و راندمان مکانیکی خوب همراه با هزینه کمتر هستند. هنگامیکه نیازی به سرعتهای بالا نیست، آسانسورهای هیدرولیکی میتوانند تا ظرفیتهای 20 تن برای نیاز عملیاتی و کار بردی خاص صنعتی و یا جابهجایی اجسام ثقیل را ممکن میسازد.
5- انعطاف بسیار در انتخاب فضای موتورخانه
موجب بهینه سازی در طراحی نقشه ساختمان می گردد.
6- قابلیت ایزوله كردن سیستم محركه از فضاهای قابل اشتغال
این می تواند یک گزینه عالی برای ارتقای امنیت در آسانسور های صنعتی مانند نمونه های اجرا شده در پتروشیمی ها باشد.
7- پایین آمدن همراه با هزینه کمتر
از انجا که نیروی پایین آمدن آسانسورهای هیدرولیکی توسط نیروی جاذبه زمین تامین میشود، لذا هنگام فرود نیازی به استفاده از نیروی برق نبوده و مصرف انرژی نزدیک به صفر است. به خاطر همین خصیصه طراحی و نصب سیستم اضطراری در آسانسورهای هیدرولیکی بسیار ساده و ارزان است.
8 مورد از محدودیتها و معایب آسانسور های هیدرولیکی
آسانسورهای هیدرولیکی مزایای فراوانی دارند، اما همواره باید دقت شود که در کاربریهای مناسب خود استفاده گردند. نتیجه کاربرد نا مناسب آن میتواند پر هزینه باشد. در نتیجه آگاهی و شناخت محدودیتهای آسانسورهای هیدرولیکی برای همگان ضروری است. محدودیتهای آسانسورهای هیدرولیکی به شرح زیر است:
1- سرعت
از محدودیتهای آسانسورهای هیدرولیکی سرعت بالا است، لذا همواره برای سرعتهای زیر 1 متر بر ثانیه استفاده میشوند.
2- ترافیک
به دلیل وابستگی دبی روغن به درجه حرارت، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی در ساختمانهای پرترافیک توصیه نمیشود.
3- حرارت
آسانسورهای هیدرولیکی، دستگاه هایی هستند که حرارت فراوانی را ایجاد میکنند، زیرا هنگام پایین آمدن آسانسور انرژی پتانسیل تبدیل به انرژی جنبشی گردیده و بخشی از آن تبدیل به حرارت میشود که در نتیجه درجه حرارت روغن بالا می رود.
4- سیستم هیدرولیک مدفون
سیستم هیدرولیک و تجهیزات مربوطه مدفون که لازمه نصب برخی از آسانسورهای هیدرولیکی است، در معرض حملات شیمیایی، مکانیکی، و الکترولیتی قرار داشته که میتوانند موجب نشتی سیلندرهای هیدرولیک شوند. اقدامات فراوانی در جهت جلوگیری و یا کاهش خوردگی صورت گرفته که استفاده از بسیاری از آنها امروزه متداول شده است. از متداولترین اقدامات پیشگیرانه، استفاده از روکشهای مخصوصی است که بخشهای مدفون را از سیالات زیر زمینی و خاک که موجب خوردگی میشوند محفوظ نگه میدارد.
5- حساسیت بیشتر قطعات
صدمات وارده به کاسه نمدها و بخش پکینگ جکهای هیدرولیکی یکی دیگر از مشکلات این نوع آسانسورها است.
6- محدودیت طول مسیر حرکت
این آسانسورها به طور معمول برای مسافربر تا 7 الی 8 طبقه با جک غیرمستقیم و یا جک تلسکوپی سه مرحله ای مستقیم استفاده می شوند چون محدودیت افزایش طول جک را از لحاظ طراحی و ساخت برای سازنده ایجاد می کند.
7- توان مصرفی بالا
بدلیل راندمان پائین سیستمهای هیدرولیکی نسبت به کششی، از موتور با توان بالاتر جهت جابه جایی یک ظرفیت یکسان استفاده می شود که این امر باعث افزایش برق مصرفی می گردد.
8- خطر شل شدن طناب فولادی
خطر شل شدن طناب فولادی برای آسانسورهای با عملکرد غیرمستقیم همواره وجود دارد که وسیله ای باید در صورت بروز شل شدگی موجب توقف آسانسور و نگهداشتن آن در همین وضعیت گردد (فنر زیر کاراسلینگ).
دلایل متداول بودن آسانسور هیدرولیک
تا ابتدای قرن بیست و یکم، آسانسورهای هیدرولیکی به مدت 50 سال بازار آسانسور را در انحصار خود داشت. با ظهور آسانسورهای کششی بدون موتورخانه در سال 1995، آسانسورهای هیدرولیکی مجبور به ورود به عرصه رقابت شدند. با این وجود، سیستمهای سیالی مزایای خاص خود را داشتند که از این میان میتوان به هزینه پایین تعمیر و نگهداری به علت پایین بودن استهلاک و حرکت در محیطی عاری از اصطکاک و سایش، انعطافپذیری در طراحی کابین و موتورخانه، ایمنی بیشتر و نصب آسان با هزینه پایین اشاره کرد.
در سال 1986 حدود 70% تمام آسانسورهای فروخته شده برای استفاده در ساختمانهای نوساز آمریکا از نوع هیدرولیکی بود. میزان تولید آسانسور هیدرولیکی تا سال 2000، به اندازه 3 تا 4 برابر تولید آسانسورهای کششی باقی ماند و البته این آمار تنها شرکتهای عضو NEII را در بر میگیرد. قطعاً شرکتهای غیر عضو نیز تعداد بسیار زیادی آسانسور هیدرولیکی در طی این سالها نصب نمودهاند. در سال 1995، شرکتهای آسانسوری بزرگ، نوع جدیدی از نیروی محرکه را به بازار عرضه کردند که با آن بازار ساختمانهای کم ارتفاع و متوسط را تحت پوشش خود قرار دادند. این سیستم جدید MRL یا بدون موتورخانه نامیده شد.
در این سیستم از تکنولوژی موتورهای سنکرون با مغناطیس دائم بهره میبرند که سبب حذف دستگاه کاهنده سرعت (گیربکس) و نیز موجب کاهش وزن و اندازه موتور کششی میشود. به این ترتیب موتور (و در برخی حالات واحد کنترل) درون چاه قرار میگرفت و بنابراین نیاز به وجود موتورخانه مجزا از بین رفت. به این ترتیب معماری ساختمان از انعطافپذیری بیشتری برخوردار گردید. صرفهجویی در مصرف انرژی از دیگر دستاوردهایی بود که با حذف مصرف برق دنده حلزونی انتقال نیرو حاصل شد. همچنین جمع و جور بودن، عدم نیاز به روانکاری و قدرت بالا در سرعت کم را میتوان از دیگر مزایای این سیستم برشمرد. اگر چه استفاده کردن از مغناطیسهای دائم هزینه تولید موتور را افزایش میدهد، اما حذف مکانیزم چرخدنده انتقال نیرو این افزایش هزینه را جبران میکند.
از طرف دیگر، با تمام تفاسیر هزینه آسانسورهای کششی بدون موتورخانه بیشتر از نمونههای هیدرولیکی است. باورها بر این بود که با افزایش تولید آسانسورهای بدون موتورخانه، قیمت و هزینهها کاهش یافته و در نهایت سبب افزایش قدرت رقابت این سیستم میشود. اما آسانسورهای هیدرولیکی به خاطر ضریب ایمنی بالا، نصب آسان و عدم نیاز به سرویس کردن مداوم موقعیت بسیار خوبی در بازار پیدا کرد.
اگر چه به واسطه پیدایش سیستمهای بدون موتورخانه درصد تقاضای آسانسورهای هیدرولیک در بازار کاهشی در حدود 20 تا 25 درصد داشته است، اما روند نصب آسانسورهای هیدرولیکی صعودی بوده و علت آن ویژگیهای بینظیر آن مثل عمر کاری مفید بیشتر، قیمت اولیه پایین، نصب و راهاندازی آسان، راحتی بیشتر و غیره میباشد.
چند نمونه کار نصب و اجرای آسانسور هیدرولیک از سیگما گروپ
پروژه آسانسور هیدرولیک ویلای لواسان
سیستم هیدرولیک مسافربر مستقیم از زیر با جک تلسکوپی درب استیل و شیشه پریسما
پروژه آسانسور هیدرولیک کارخانه ظریف مصور
سیستم هیدرولیک باربر واقع در کارخانه ظریف مصور بروجن
سیستم هیدرولیک مستقیم با جک دو تکه برای کورس حرکت 12.3 متر برای یک باربر 5 تن
بررسی مصرف زیاد انرژی آسانسور هیدرولیکی
بحث درباره مصرف زیاد انرژی آسانسورها باید آنچنان با دقت انجام شود که نتایج غیر واقعی از آن برداشت نشود. حقیقت این است که هزینه عملیاتی آسانسور بسیار کمتر از هزینه تعمیرات و سرویسهای آن است. بنابراین، آگاهی از هزینه سرویس و قیمت قطعات یدکی مهم است، ضمن این که تشخیص این مسأله دشوار است.
گفته میشود مصرف انرژی آسانسور هیدرولیکی 2 تا 5 برابر بیشتر از آسانسور کششی است، بدون این که نحوه محاسبه چنین ارقامی شرح داده شود. واضح است که پایینتر بودن مصرف انرژی آسانسور کششی به علت وجود وزنه تعادل است. در آسانسور هیدرولیکی عموماً از وزنه تعادل استفاده نمیشود و به دنبال آن، برای اطمینان از امنیت سیستم، قدرت موتور را بیشتر در نظر میگیرند. از طرف دیگر میتوان این آسانسورها را تحت شرایطی فراخور محل استفاده (مثل مناطق بدون خطر زمینلرزه) با به کارگیری وزنه تعادل بنا کرد، به این صورت همانند آسانسورهای کششی و به همان میزان در مصرف انرژی صرفه جویی میشود.
توان موتورهای آسانسور هیدرولیکی با و بدون وجود وزنه تعادل در جدول 1 آورده شده است. همان طور که مشاهده میکنید با کاهش دو سوم وزن کابین به خاطر وجود وزنه تعادل، توان مورد نیاز موتور تا 29% کاهش مییابد. در شکل 1 وضعیت دیگری از وزنه تعادل آسانسورهای هیدرولیکی در حالی که وزنه تعادل روی یکی از بازوهایی انتقال نیروی کششی قرار گرفته، نشان داده شده است. نتیجه آن که بازوی انتقال نیرویی با قطر کوچکتر و پمپهای کوچکتری در سیستم قرار داده میشود. چنین ترکیبی از حرکت آونگی و تاب خوردن وزنه تعادل درون چاه جلوگیری میکند. بنابراین، ادعایی مبنی بر غیر اقتصادی و پر هزینه بودن آسانسور هیدرولیکی، بیپایه و اساس است. اکثر آسانسورهای هیدرولیکی به خاطر ایمنی بیشتر و آسان بودن نصب آن، وزنه تعادل ندارند. بیشتر بودن توان موتور منطقاً مصرف انرژی را افزایش میدهد. اما به هر حال از آنجایی که آسانسور هیدرولیکی هنگام حرکت رو به پایین انرژی مصرف نمیکند، کل افزایش مصرف انرژی کمتر از میزان پیش بینی شده است.
مهمترین عضو تأثیرگذار بر بازده آسانسور موتور آن است، چرا که بازده و اندازه موتور، بازده کلی تمام سیستم آسانسوری را تحت تاثیر قرار میدهد. بدین معنی که انتخاب کارآمدترین موتور و اطمینان از اندازه مناسب خاص موقعیت به کار برده شده بسیار مهم است. البته میدانید که مصرف انرژی با سرعت رابطه مستقیم داشته و با افزایش سرعت آسانسور، مصرف انرژی نیز بیشتر میشود.
نکاتی در مورد توانو انرژی مصرفی آسانسور هیدرولیک
در آسانسورهای هیدرولیکی هنگام حرکت رو به پایین کابین، از نیروی جاذبه کمک گرفته و با کنترل شدت جریان روغن سرعت آن کنترل میشود و بنابراین انرژی مصرف نمیشود. به همین خاطر مخصوصاً برای متعادل سازی سرعت جابهجایی آسانسور، بدون هیچ هزینه اضافهای، سیستم هیدرولیکی مناسب است و به سادگی میتوان سرعت رو به پایین را زیاد و در عین حال سرعت رو به بالا را کم کرد. پس موتورهای کوچکتر که سطح مصرف انرژی پایینتری دارند نیز قابل استفاده خواهد بود.
در شکل 2 نموداری از توان موتور درحالات متفاوت نشان داده شده است. توانهای انتخابی موتور به صورت خطچین و خط پیوسته است که با توجه به الزامات الکتریکی موتور هر کدام کاربرد خاص خود را دارد.
حالت 1: وزن بار کابین: 650 کیلوگرم (4 نفره)، حداکثر فشار استاتیک: 33 bar
حالت 2: وزن بار کابین: 1080 کیلوگرم (8 نفره)، حداکثر فشار استاتیک: 55 bar
درصد کاهش توان موتور (در حالت 1 شکل 2) بعد از متعادلسازی سرعتهای حرکت رو به پایین و بالا به منظور رسیدن به زمان حرکتی یکسان در جدول 4 آورده شده است. میبینید که کاهش 10 تا 28 درصدی توان موتور چندان دور از دسترس نیست. با معادلات دولارد و شرودر، مصرف انرژی سالانه (AEC) حدود 300 استارت در روز محاسبه شده است. از آنجایی که طبق استانداردها سرعت آسانسور حداکثر تا 1 متر در ثانیه در آسانسور هیدرولیکی مجاز شمرده شده است، میتوانیم سرعت رو به پایین را تا 1 متر در ثانیه زیاد کنیم که در نتیجه آن، حداکثر صرفهجویی در انرژی و همین طور زمان جابهجایی بهتری خواهیم داشت. با به کارگیری وزنه تعادل و متعادلسازی سرعت حرکت رو به پایین، توان الکتریکی مورد نیاز موتور تقریباً 50 درصد کاهش مییابد.
بررسی خطرات زیست محیطی آسانسور هیدرولیکی
اتهام خطرناک بودن آسانسورهای هیدرولیکی برای محیط زیست ادعایی اشتباه و غلط است. به خوبی میدانید و البته همان طور که در شیوه کاری هر تولیدکننده آسانسوری دیده میشود، هشیاری درباره محیط زیست همیشه جزو نهاییترین شرایط عملیاتی واحدهای هیدرولیکی بوده است. به کار بستن اساندارد EN 81-2 و سایر استانداردهای مرتبط با آسانسور، آنچنان که باید از معضلات زیست محیطی ممانعت به عمل میآورد. مسؤولیت هرگونه رخداد در زمینه آلودگی محیط زیست بر عهده سازندگان بدون صلاحیت لازم است که ناشیانه عمل میکنند و عملاً ارتباطی با خود آسانسور هیدرولیکی ندارد. کنترل کردن نحوه اعمال صحیح استانداردهای آسانسوری، نه تنها در مورد آسانسورهای هیدرولیکی بلکه برای سایر مدلهای آسانسوری مثل سیستم بدون موتورخانه، در حیطه وظایف افراد ذیطلاح و مسؤولان محلی میباشد.
در زمینه سیستمهای بازبینی جکها از لحاظ نشتی و حفاظت از خوردگی جکها در صنعت، پیشرفتهای چشمگیری صورت گرفته است. صنعت آسانسور میتواند با به کارگیری چنین دستگاههایی به طور رایگان اقدامات پیشگیرانه خود را گسترش دهد.
اگرچه ذخیره کردن حجمی معادل 100 تا 200 لیتر روغن معدنی در داخل جک و مخزن برای عمر کاری حدود 10 سال یا بیشتر نکته مثبتی به حساب نمیآید، اما باید به خاطر داشت که یک وسیله نقلیه همین میزان سوخت را در عرض 1 ماه مصرف میکند. بدیهی است که با استفاده از مایع هیدرولیک ضد آتش و تجزیهپذیر، از خراب شدن روغن معدنی به علت بروز اتفاقات پیش بینی نشده، کاملاً جلوگیری میشود. امروزه مایعات هیدرولیک تجزیهپذیر به راحتی قابل تهیه است و زمانی که شرایط زیست محیطی ویژهای در میان باشد، بدون در نظر گرفتن هزینه، همین مایعات غیر مضر برای محیط زیست جایگزین خوبی برای روغنهای معدنی سنتی هستند.
تولید کنندگان آسانسور هیدرولیکی به نوعی در زمینه کاهشی مصرف انرژی سیستمهای بدون موتورخانه نیز فعالیت کرده اند. مثلاً وزنه تعادل مکانیکی کششی را درون آکومولاتور هیدرولیکی شناور کرده اند (وزنه تعادل هیدرولیکی) و مصرف انرژی سیستم را به سطح معادل بهترین نوع سیستم کششی بدون موتورخانه رساندهاند. آکومولاتور به گونهای طراحی شده است که حین حرکت رو به پایین، وظیفه جمعآوری و نگهداری روغن تحت فشار را دارد و بعد از آن، از انرژی ذخیره شده جهت حرکت رو به بالا و در نتیجه امکان کاربری موتور کوچکتر استفاده میشود. با جایگزینی سیال تجزیهپذیر به جای روغن معدنی، وزن اولیه سیستم نسبتاً کم میشود. افزایش هزینه اولیه برای صرفهجویی انرژی سیستم هیدرولیکی بدون موتورخانه، مسائلی از قبیل مصرف انرژی زیاد و توجهات زیست محیطی را از میان بر میدارد.
مصرف انرژی زیاد و مشکلات زیست محیطی مباحثی بودند که تولیدکنندگان سیستم کششی بدون موتورخانه علیه انواع هیدرولیکی مطرح کردند، ولی در واقعیت هیچ بازتابی از این مسائل در نوع هیدرولیکی دیده نشد. با این که اختلاف مصرف انرژی مدل هیدرولیکی و کششی ناچیز است، اما همین اختلاف باعث شد که تعداد طبقات و ترافیک آسانسورها به طور درست و صحیح تعیین شود و ظرفیت مناسبی برای منبع قدرت آسانسور هیدرولیکی انتخاب شود. استفاده از وزنه تعادل (جایی که لازم است) و متعادلسازی زمان جابهجایی، مصرف انرژی آسانسور هیدرولیکی را هم سطح آسانسور بدون موتورخانه قرار داد.
درباره ما
شرکت مهندسی بازرگانی سیگما سال ۱۳۸۲ توسط مهندس فرید کورس تاسیس گردید.
این شرکت با واردات لوازم اصلی آسانسور و پله برقی و ایجاد نمایندگی های فروش و ارائه خدمات خود در سراسر کشور، یکی از معتبرترین شرکت های فروش و ارائه خدمات در صنعت آسانسور ایران به شمار می آید.
تماس با ما
تلفن:
22036477-80
88888490
واتساپ:
ایمیل:
ساعت کاری:
شنبه تا چهارشنبه 8 تا 16، پنج شنبه 8 تا 12
ارتباط مستقیم با مدیریت:
kouros@sigma-elevator.ir
فروشگاه ها
سیگما غرب – آقای مجید عظیمی آشتیانی:
تهران ، میدان فتح
02166287008
سیگما اصفهان – آقای سید حسین مصلحی:
اصفهان ، سه راه کهن دژ
03137707975
سیگما سیم – آقای علیرضا طبسی:
تهران، پاساژ پارس صنعت
02166631237
دفتر فروش رسمی سیگما و پریسما
دفتر مارکتینگ آسانسور سیگما
تهران مرکزی، طرشت
66081497 – 021
© 2021 آسانسور سیگما /کلیه حقوق این پورتال برای شرکت سیگما محفوظ می باشد.