عیب / خرابی | علت | راه حل |
موتور صدا دارد. | اشکال در بلبرینگ | با خدمات پس از فروش سازنده تماس بگیرید. |
تنظیمات اینورتر صحیح نیست. | تنظیمات اینورتر را چک کنید. با خدمات پس از فروش سازنده تابلو فرمان تماس بگیرید. | |
اشکال در انکودر | انکودر را تعویض کنید. | |
موتور بیش از حد داغ میکند / محافظ حرارتی موتور عمل میکند.
حداکثر دمای مجاز پوسته موتور |
سطح موتور پوشیده است و تبادل حرارتی ندارد. | روکش موتور را بردارید یا با فاصله بیشتری از آن نصب کنید. در صورتی که فضای کافی اطراف موتور برای تبادل حرارتی وجود ندارد، فضای لازم باید تأمین شود. |
دمای موتورخانه/چاه بیش از 40 درجه سانتیگراد است. | برای موتورخانه/چاه تهویه مناسب درنظر بگیرید. | |
تنظیمات اینورتر صحیح نیست. | تنظیمات اینورتر را چک کنید. با خدمات پس از فروش سازنده تابلو فرمان تماس بگیرید. | |
موتور استارت نمیخورد. | فازهای موتور اشتباه وصل شده است. | اتصالات موتور را بررسی کنید. |
اینورتر اشکال دارد. | اینورتر را چک کنید. با خدمات پس از فروش سازنده تابلو فرمان تماس بگیرید. | |
ترمز آزاد نمیکند. | به بخش عیوب ترمز مراجعه کنید. | |
ترمز صدا دارد. | ترمز روی جریان DC سوئیچ میکند. | سیمکشی ترمز را را در حالت عملکرد عادی (بسته بودن) روی جریان AC بگذارید. محافظت در برابر اضافه ولتاز را لحاظ کنید. |
فاصله هوایی ترمز بیش از حد زیاد است. | دیسک ترمز را پس از خورده شدن تعویض کنید (نیاز به ابزار خاص دارد! با بخش خدمات پس از فروش سازنده تماس بگیرید). | |
ترمز آزاد نمیکند. | ولتاژ منبع تغذیه کافی نیست. | ولتاژ منبع تغذیه را بررسی کنید. |
ولتاژ تحویلی به ترمز بیش از اندازه کم است. | از سیمی با نمره بالاتر برای تغذیه ترمز استفاده کنید. | |
کنترل ترمز اشکال دارد یا عمل نمیکند. | سیمکشی ترمز را بررسی کنید. | |
فنر ترمز اشکال دارد. | ترمز را تعویض کنید (نیاز به ابزار خاص دارد! با بخش خدمات پس از فروش سازنده تماس بگیرید). | |
دیسک ترمز خورده شده است. | دیسک ترمز را تعویض کنید (نیاز به ابزار خاص دارد! با بخش خدمات پس از فروش سازنده تماس بگیرید). | |
مانیتورینگ آزادسازی ترمز کار نمیکند. | میکروسوئیچها اشکال دارد. | میکروسوئیچها یا در صورت لزوم ترمز را تعویض کنید. |
کنتاکتها کثیف هستند. | میکروسوئیچها را با جریان بالاتری راهاندازی کنید(حداقل 10 میلی آمپر) در صورت لزوم میکروسوئیچها را تعویض کنید. |
موارد استانداردی آسانسور با سیستم محرکه گیرلس
در تجدید نظر اول مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسور، قسمت اول-آسانسورهای برقی (1393) موارد خاصی برای آسانسورهای با سیستم محرکه کششی بدون گیربکس (گیرلس) در نظر گرفته شده است که رعایت آنها الزامی است. آنچه در ادامه آمده است، بدون هیچ دخل و تصرفی، عینا از متن مقررات ملی برداشته شده است.