تیونینگ موتور گیرلس آسانسور
تیونینگ در واقع یک راه اندازی پیش از رویزیون است. تنظیم موتور گیرلس به فرآیند بهینه سازی عملکرد موتور بدون تغییر سیستم انتقال آن اشاره دارد. در تنظیم موتور بدون گیربکس، تمرکز بر بهبود توان خروجی، گشتاور و راندمان سوخت موتور با اصلاح اجزای آن است. این رویکرد تیونینگ معمولاً در موتور هایی با گیربکس های متغیر پیوسته (CVT) یا گیربکس های اتوماتیک با قابلیت های تنظیم محدود استفاده می شود. تنظیم موتور بدون گیربکس میتواند تجربه کلی عملکرد بهینه و بدون صدای موتور آسانسور را سبب شود.
موارد تیونینگ موتور گیرلس
- انتخاب نوع تیون در پارامترهای مربوط به اینورتر صورت میگیرد. بنابراین باید قبل از انجام تیون پارامتر مربوط به نوع تیون را تنظیم کرد
- در تیون اتوماتیک چرخشی نیاز است تا بار از روی شفت موتور برداشته شود و سپس مراحل مربوط به تیون انجام شوند؛ ولی در تیون ایستا نیازی به برداشتن بار نیست، بلکه باید اطمینان حاصل شود که ترمز نیز باز نشود
- از لحاظ دقت در مقادیر محاسبه شده، تیون چرخشی نتایج بهتری به دست میدهد
- هدف از تیون موتور شناساندن دقیق مدل الکتریمی موتور به اینورتر است
- تیون آفست انکودر مشخص کردن موقعیت روتور نسبت به مرجع استاتور و نیز موقعیت زاویه صفر انکودر نسبت به زاویه صفر روتور و در نتیجه آن نسبت به مرجع صفر استاتور است
- در صورتی که موقعیت اولیه روتور توسط اینورتر شناخته نشود، موتور نمیتواند با گشتاور کامل شروع به کار کند و در هنگام استارت مشکلاتی پیش خواهد امد و حتی ممکن است حرکت کابین با ضربه های ناگهانی و غیرقابل پیش بینی همراه شود
- بعد از هر جابهجایی فازهای موتور نیاز به تیون مجدد انکودر خواهد بود
- برخی از سازندگان موتور، آفست انکودر را به صورت پیش فرض روی صفر تنظیم میکنند. این کار در بسیاری مواقع نیاز به تیون را از بین میبرد
- انکودر را نباید به صورت مکانیکی از موتور جدا کرد. اگر به هر دلیل انکودر را از دستگاه جدا کردید، پس از نصب مجدد باید دوباره آفست آن تیون شود
- بعد از انجام تیون جهت اطمینان از تنظیمات صحیح باید در هر دو جهت به صورت رویزیون موتور را حرکت داد؛
- برای تست عملکرد موتور بعد از تیون، جابهجایی فاز یا تعویض انکودر، تنها در شرایطی سیستم را راهاندازی کنید که کسی روی کابین نباشد
- برخی اینورترها مشخصات موتور را از طریق محاسبه تخمین میزنند. این ویژگی نیاز به تیون موتور را مرتفع میسازد. برای این کار دفترچه راهنمای اینورتر را مطالعه کنید یا با شرکت سازنده تابلو فرمان تماس بگیرید
- پارامترهایی که روی پلاک مشخصات موتور درج شدهاند، مقادیر نامی و حداکثری هستند و لزوما موتور با آن مقادیر کار نخواهد کرد. جهت اطمینان از وارد کردن مقادیر درست در تنظیم اینورتر، برگه محاسبات موتور را از سازنده بخواهید
- تنظیم نبودن مشخصات موتور و انکودر در پارامترهای اینورتر، اشکل در سیم کشی انکودر، جابهجا بودن فازهای موتور، عدم عملکرد صحیح ترمز، تنظیم نبودن حلقه کنترل سرعت مهمترین عواملی هستند که باعث عدم تیون شدن موتور میگردند.
موتور از جله مهم ترین قطعات آسانسور است و با تنظیمات و تیونینگ صحیح، می توانید شاهد بهترین عملکرد و طول عمر آن باشید.
پیشنهاد سیگما:
درباره ما
شرکت مهندسی بازرگانی سیگما سال ۱۳۸۲ توسط مهندس فرید کورس تاسیس گردید.
این شرکت با واردات لوازم اصلی آسانسور و پله برقی و ایجاد نمایندگی های فروش و ارائه خدمات خود در سراسر کشور، یکی از معتبرترین شرکت های فروش و ارائه خدمات در صنعت آسانسور ایران به شمار می آید.
تماس با ما
تلفن:
22036477-80
88888490
واتساپ:
ایمیل:
ساعت کاری:
شنبه تا چهارشنبه 8 تا 16، پنج شنبه 8 تا 12
ارتباط مستقیم با مدیریت:
kouros@sigma-elevator.ir
فروشگاه ها
سیگما غرب – آقای مجید عظیمی آشتیانی:
تهران ، میدان فتح
02166287008
سیگما اصفهان – آقای سید حسین مصلحی:
اصفهان ، سه راه کهن دژ
03137707975
سیگما سیم – آقای علیرضا طبسی:
تهران، پاساژ پارس صنعت
02166631237
دفتر فروش رسمی سیگما و پریسما
دفتر فروش قطعات آسانسور سیگما لیفت پارتز
تهران مرکزی، طرشت
66081497 – 021
© 2021 آسانسور سیگما /کلیه حقوق این پورتال برای شرکت سیگما محفوظ می باشد.